Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna som vi får ställda till oss. Får du inte svar på just din fråga så är du självklart välkommen att höra av dig, skicka ett mejl till info@lonneberg.se
Har ni butik eller fabriksförsäljning i Smålandsstenar?
Vi har vår tillverkning och lager i Smålandsstenar men vi har varken butik eller fabriksförsäljning. Försäljningen sker främst via våra återförsäljare, har du ingen återförsäljare i ditt område är det möjligt att handla via vår webbshop.
Har ni samma pris på er webbsida som i butikerna?
Handlar du via butiken så tillkommer oftast inte frakt och administrationsavgift vilket det gör när du handlar i vår webbshop. Priserna är oftast de samma i butikerna som i webbshopen.
Var levereras varor som jag privat handlar i er webbshop, kan jag få mina varor hemskickade till bostaden?
Vi skickar till ditt närmsta DHL ombud Service Point. Vill du ha varorna levererade till ett speciellt DHL ombud Service Point kan vi lösa det, skriv önskemålet i meddelandefältet vid beställningen. Vill du ha varorna till din bostad behöver vi ta ut en extra kostnad utöver frakten. för leverans hem till bostaden tillkommer en avgift på +125 kr.
Kan jag returnera en produkt jag inte är nöjd med?
Ja det går bra för vidare information se https://lonneberg.se/Meny/Support_Reklamation
Jag fick en av era lackade produkter i present. Jag undrar om man kan ha den utomhus utan att den blir förstörd?
Vi lackar våra produkter med en lack som klarar utomhusmiljö, men vi kan inte garantera att den inte börjar rosta efter en tid.Man kan jämföra produkterna med en bil som börjar rosta om lackskiktet skadas eller om det finns en skarv som saknar lack.
Vi tillverkar även produkter som vi ytbehandlar innan lackeringen, dessa är då anpassade för att klara utomhusklimat under lång tid. Om lackskitet skadas finns ett ytskikt av zink som gör att produkten inte rostar. Vi har en tilläggskostnad för denna extra ytbehandling som görs i samband med tillverkningen och behöver beställas separat.